MERSİN ERDEMLİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"Hayat da Bir Labirenttir"

Labirent Projesinin amacı “Hayat da Bir Labirenttir” fikrinden yola çıkarak özel gereksinimli öğrencilerinin merak duygularını uyandırıp, keşfederek ve eğlenerek öğrenmelerine bir ortam oluşturmaktır. Labirent projesi ile zihinsel engelli bireylerin toplumda bağımsız ya da en az bağımlı yaşayabilmeleri için kendi başlarına karar verme yetisini geliştirmeya yardımcı olacak yenilikçi, özgün bir uygulamadır.
"Hayat da Bir Labirenttir"

 

2016-2017 Eğitim öğretim yılında Arpaçbahşiş Özel Eğitim ve Uygulama Merkezi tarafından “Labirent Projesi” adı altında yeni ve alanında örnek bir çalışmaya imza atılmıştır.

Labirent; bilişsel beceriler, ifade edici dil becerileri, motor beceriler, yönerge takibi, duyu kontrolü sağlama, kavram becerileri, taklit becerileri alanlarında özel hazırlanmış materyaller ile birebir eğitimin ( bir öğretmen bir öğrenci ) yapıldığı öncü ve özgü eğitim ortamıdır. Türkiye’de benzer ya da aynı içerikte başka uygulamalara rastlanmamıştır.

Labirent Projesinin amacı “Hayat da Bir Labirenttir” fikrinden yola çıkarak özel gereksinimli öğrencilerinin merak duygularını uyandırıp, keşfederek ve eğlenerek öğrenmelerine bir ortam oluşturmaktır. Labirent projesi ile zihinsel engelli bireylerin toplumda bağımsız ya da en az bağımlı yaşayabilmeleri için kendi başlarına karar verme yetisini geliştirmek temel amaçtır.

Bu çalışma ile;

1.       Özel gereksinimli bireylerin bilişsel becerilerini geliştirerek problem çözebilmeleri,

2.       Motor becerilerini geliştirerek yaparak yaşayarak öğrenmeleri,

3.       Labirentteki yönleri takip ederek bağımsız karar verme becerisini ve özgüveni geliştirmeleri,

4.       Duyu kontrolünü geliştirerek rehabilite olmaları,

5.       Öğrenilenlerin genellenmesi ile bağımsız yaşama becerisini geliştirmeleri,


6.       Eğitim ortamının farklılığı ile meraklarını ortaya çıkarmaları,

7.       Yönerge takibi ve oyunlaştırarak ifade edici dil becerilerinin geliştirmeleri hedeflemektedir.

Proje kapsamında inşa edilen labirent şu şekilde kullanılmaktadır:

Labirentin girişinde öğrenciyi gülen yüz sembolü karşılar. Bu öğrencinin doğru yolda olduğunu gösteren ilk işarettir. Öğrencinin gülen yüzleri takip ederek hedeflenen aktivite alanına ulaşması beklenmektedir. Ayrıca giriş kapısından çıkış kapısına kadar devam eden koridorlara çekilmiş yeşil şeritler bulunmaktadır, bunlar öğrencilerin çıkışı daha kolay bulmasını sağlamak amacıyla yerleştirilmiştir. Koridor dönemeçlerindeki kırmızı ok sembolleri ise etkinlik odalarının girişlerini göstermektedir. Labirent içinde “Sayarak Eğleniyorum” ,“Sesleri Keşfediyorum” , “Benim Hayatım” ,“Okuyorum” ,“Renklerin Dünyası” şeklinde beş etkinlik odası bulunmaktadır.

 

Öğrenci merkezli yaşantı ve buluş yöntemlerini içeren yaparak yaşayarak öğrenmeyi esas alan Labirent projesi ile zihinsel engelli ve otizmli öğrencilerle kendini ifade etme, özgüven duygusunu geliştirmenin yanı sıra problem çözme, bağımsız karar verme becerileri, başladığı işi tamamlama, kelime dağarcığını, hayal dünyasını zenginleştirme, motor becerilerinin gelişimleri, yönerge takibi ve bilişsel becerileri geliştirici çalışmalar yapmak ve katılan öğrencinin aldıkları eğitimlerden sonra hedeflenen amaçlara kolaylıkla ulaşacakları beklenmektedir.  Etki ve başarısı azımsanamayacak bu proje Önümüzdeki yıllarda daha da geliştirilip, yaygınlaştırılacaktır.

 

22-05-2017

22-05-201722-05-201722-05-201722-05-201722-05-201722-05-201722-05-201722-05-2017

Alata Mahallesi, Necip Fazıl Cd. No6, 33730 Erdemli / MERSİN - 0 324 515 10 25

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.